2010. június 5., szombat

Az alap készítése

Gondolom Japánban már készen is kapható a gyűszű alap amelyet ki lehet hímezni.

Itt azonban nekünk kell készíteni néhányat ha ki szeretnénk próbálni.

Azt olvastam, hogy a japán gyűszűk 1cm szélesek. Én azonban 2cm széleseket készítettem, hogy minták nagyobbak legyenek. Sőt gyűszűnek is nagyobbak lettek, mivel alapként egy ragasztó hengerét használtam.

Valamilyen hasonló ujjnyi hengerre lesz szükségünk az alap elkészítéséhez.

Lehet az akár rúzs, mini tubus, vagy valaminek a nyele.

Az én henger alapom átmérője 2cm.

Íme a szükséges alapanyagok:

-Műanyag flakon darab. (elsőként még kartonpapírból készítettem, de a műanyag formatartóbb)

- textilszövet, ami lehetőleg ne nyúljon

-vatta

-cérna

-eszközök (tű, olló, vonalzó, ceruza, ragasztószalag)

1db készítése:

Vágunk egy 10cm hosszú és 3,5cm széles szövetdarabot.

Behajtjuk az egyik keskenyebb szélét és rátekerjük a hengerre. A hajtást ne a henger felé fordítsuk! Figyeljük meg a fotón.

Majd egy kis ragasztószalaggal rögzítjük.

Ezután a közepére rátekerjük a flakon darabot ami 2cm széles, kb. 10cm hosszú.

Ugyanúgy rögzítjük a ragasztószalaggal.

Következő:

Egy tű segítségével ráhajtjuk a szövet széleit a műanyagra.

Cérnával vagy fonalmaradékkal jól összeöltjük a szövet két szélét.

Ezután kerül rá egy kevés vatta. Így lesz szép a hímzés, ha domborulhat kicsit.

Figyeljünk arra, hogy 1mm maradjon ki a szövetből a gyűszű szélén, ahova hímzéshez a tűt szúrjuk majd.

Cérnát tekerünk rá amivel rögzítjük a vattát.

Egyszerre készülhet kettő is a kis hengeren.

A továbbiakhoz én berajzoltam mindkét szélére 8 egységet. Feleztem, majd ismét feleztem és még kétszer feleztem. A kb. 2cm átmérőjű ragasztós henger körének a kerülete 64mm, amit ha 8 felé osztok, 8mm lesz egy egységben, így 1mm lesz egy fonal helye.

Tekerhetünk egy kis papírlapot a hengerünkre, jelöljük be az illeszkedésnél.

Rajzoljuk be az egységeket.

Ragasztószalaggal rögzítsük a papírt a hengerre, majd ez segít a gyűszűre felrajzolni a pontos egységeket. ( ne húzzuk rá a papírra a gyűszűt, mivel szoros lesz, inkább szembe legyen a hengeren a papír és a gyűszű)

Így:

Ez azonban már egy sörösdoboz alapra készített karkötő alapja! :)

A kis gyűszűvel kezd a munkát, mivel az előbb elkészül, gyakorlásra van szükség egy nagyobb műhöz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése