2010. június 5., szombat

A négyszín hímzés

Itt megnézheted hogyan készül ez a négyszínű minta!

Lent az első öltést követően a harmadik nyolcadrész elejére készítettem el a felső hurkolt öltést.

Miután körbeértem az első színnel hagytam a tűt a szálba, és befűztem a második színt egy újabb tűbe.

Alul a harmadik nyolcadrész elején kezdtem el az öltést, hogy keresztezze az előzőt.

Itt a harmadik színt fűztem be egy harmadik tűbe. Így kezdtem el kezdtem el a varrást. A csomót elrejtem a vatta alatt. A helye a második szín után a negyedik nyolcadrész elejére tettem.

A negyedik szín helye jól láthatóan az első két szín közt az második nyolcadrész elején.

Ezután ismét az első színnel varrjuk körbe a gyűszűt.

Mivel egy nyolcadrészben 8 öltés kerül, ezért még mindegyik színnel hétszer kell körbevarrni, mindig egyszer-egyszer az első színsorrend szerint.

Készíthetjük úgy is, hogy sorban az első szín az első nyolcad elején van, a második szín a második nyolcad elején, a harmadik a harmadik nyolcad elején, a negyedik szín pedig a negyedik nyolcad elején. Mindegy, csak ugyanazt a sorrendet kell követni a következő hét körbevarrásnál is.

Minden szín második körbevarrása után:

Ha elfogyna az egyik szálunk:

Leöltjük a vattás részbe, ölthetünk még egyet, hogy szorosabb legyen. Ezután fűzünk be újabb szálat a tűbe ,és a vattába rejtjük a csomót, a tű végét pedig ott húzzuk ki, ahol az előző hímző öltést befejeztük.

Minden szín harmadik és ötödik körbevarrása után:

Végül ha a nyolcadik is elkészül, akkor az utolsó öltés után még öltsünk egyet a vattába mielőtt levágnánk a szálat, különben kibújhat a fonalszál és visszabomlik a varrásunk.

Tehát ebben a sorrendben készültek az öltések:

(piros, zöld, sárga kék, ismétlések)

Ha pedig sorba szeretnénk a színeket minden nyolcad elejétől akkor íme a hímzés sorrendje:

(piros, kék, zöld, sárga, ismétlések)

*****************************************

Az elkövetkező mintáknál a lenti első öltés után az első fenti öltés mindig a második nyolcad elejére kerül majd!

Így csupán 16 a szálak sorrendje 32 helyett. (Ez azt is jelenti, hogy a 32 szál sorrendjéből még több variációt lehet alkotni, tehát szinte végtelen a minták lehetősége, főleg ha ez párosul a színek variációival! :))

Most azonban elég a kisebb lépés. Így csak két színből lehetne megcsinálni, ha nyolc azonos színű öltést készítenénk. Ilyen lenne:

Kép: http://ny-image0.etsy.com/il_fullxfull.135659788.jpg

A változtatás tehát:

A lenti alsó első öltés után, a második öltés fent a második nyolcad elejére kerül.

A harmadik öltés a harmadik nyolcad elejére lent , a negyedik öltés a negyedik nyolcad elejére fent stb.

Négy színből úgy készíthetjük el, ha négy öltést készítünk!

Sűrűbb lesz a minta.

Az öltések sorrendje:

A többi öltésminta is így fog készülni!!

Tehát az első lenti öltés után, a második nyolcad elejére öltjük a második öltést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése